نظر من و بخواید واکینگ دد ساخته شده آدم و حرص بده . اگه با همچون آخرالزمانی روبرو شیم مطمئنم عملکرد بهتری نسبت به شخصیت های سریال خواهم داشت . 

۴ فصل و دیدم و فصل چهارم با چنان قدرتی به سریال آب بستن که واقعا داره اصراف میشه . اونم در شرایطی که بشر از کمبود آب رنج میبره . 

یکی از مشکلاتی که با سریال تا این لحظه داشتم و از قرار معلوم در ادامه هم خواهم داشت، انتخاب کلیشه‌ای ترین راه ممکن برای ادامه داستان هست . اضافه کردن شخصیت . شاید در نگاه اول خیلی هوشمندانه بنظر بیاد و تصور کنی ایول یه شخصیت جدید و یه خرده پیرنگ جدید و یه گره و گره گشایی جدید، اما مثل این میمونه برای پرداخت وام از یه وام دیگه استفاده کنی و برای پرداخت وام دوم از وام سوم و ... :))

این نظر منه و باید براتون محترم باشه . همونطور که نظر شما واسه من محترم نیست -_-

از اونجایی که احتمالا ۹۹ درصد بشریت این سریال و دیدن پس مشکلی بابت اسپویل نداریم . سکانسی که ریک میفهمه لوری مرده یکی از خفن ترین نقش آفرینی ها رو شاهد بودم . یه بازی برونگرای فوق العاده . اینقد خوب بود که باورم نمیشد و خندم گرفته بود . حالا چرا خنده؟ شاید چون انتظار نداشتم با همچین چیزی روبرو شم . تا اون لحظه سریال از نظر بازی ها چیز خاصی نداشت . نه اینکه بد بود ولی چیزی نبود که تحت تاثیر قرار بده . 

سریال واکینگ دد یا مردگان متحرک بیشتر از اون که درباره زامبی ها باشه درباره انسان هاست . درباره اخلاق و انسانیت . درباره اینکه بزرگترین دشمن ما انسان ها در آخر هم خودمون هستیم . 

سریال این منطق رو برای مخاطب جامیندازه که انسان ها آلوده هستن و با مرگشون به شکل زامبی (یا هر اسم دیگه‌ای) برمیگردن و انسانیتشون از بین رفته . 

یا برای کشتن یه زامبی باید مغزش رو نابود کرد . برداشت من این بود که عدم هوشمندی انسان ها باعث نابودیشونه . عدم درکشون . این وسط مختص زامبی ها نیست و توی سریال شهاد این هستیم که شخصیت ها درکشون رو از دست میدن، منطقشون رو از دست میدن یا به زبان عامیانه روانی و خل وضع میشن و همین باعث مرگشون میشه . 

این صرفا برداشت من بود و برام مهم نیست فکت های علمی توی سریال چی میگن چون خیلی هم علمی نیستن :))